ماده 4 - حقوق و تعهدات بازارگاه
قصور کاربران
- در صورتی که مشتری به هر نحوی باعث بروز خسارت به راننده یا عوامل آن شود، سازبار متعهد به جبران خسارت وارده به راننده به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می باشد و علاوه بر آن کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حقوق راننده از مراجع ذیصلاح تا حصول نتیجه لازم پیگیری خواهد نمود.
- اگر مشتری بنا به دلایل غیر موجه سه مرتبه سفارش خود را لغو کند، به مدت یک هفته بلاک خواهد شد و اگر مشتری سه مرتبه بلاک شود به مدت ۶ ماه حساب کاربری ایشان مسدود می گردد.
- درصورت هرگونه اشتباه و کم اعلام کردن نوع وسیله و در نوع اعلام بار ، حجم بار و مسیر مبلغ مازاد از کاربر اخذ خواهد شد.
- کاربر موظف است تمامی اطلاعات نوع بار و آدرس مبدا و مقصد مورد نظر خود را به صورت صحیح وارد و درصورت اشتباه تمامی مسئولیت به عهده کاربر می باشد کلیه مسئولیت حقوقی و قانونی بار سفارش داده شده و در حال حمل ، بر عهده ی سفارش دهنده که حکم مالک بار را دارد ، می باشد
- کاربر متعهد می شود که بار سفارش داده شده ،جهت حمل ،هیچگونه منعیت قانونی و حقوقی ندارد و شامل موارد ؛ کالای قاچاق ،مواد خطرناک و منفجره ، مواد مضر برای محیط زیست و انسان ، مشروبات الکلی ،مواد مخدر و هر نوع کالایی که مغایر با قوانین حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران است، نمی باشد.
- کاربر متعهد می شود که در صورت نیاز به توجه خاص یا ایجاد شرایط خاص در هنگام حمل ، برای کالا یا بار سفارش داده شده ، شرکت را به صورت کامل از جزئیات چگونگی حمل آگاه نماید
- کاربر اعلام می دارد؛ راننده ، هیچگونه تعهدی در قبال منعیات قانونی و ضبط بار یا کالای سفارش داده شده ، ندارد و در صورت بروز مشکل حقوقی یا قانونی یا امنیتی کلیه مسئولیت بار یا کالای سفارش داده شده جهت حمل ، بر عهده ی مالک یا سفارش دهنده بوده و خسارات ناشی از آن بر عهده ایشان می باشد
- کاربر می پذیرد ؛ مسئولیت تمام فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در سازبار یا سایر خدمات مربوط به سازبار انجام می شود به عهده ی کاربر است
قصور راننده
- در صورتی که راننده به هر نحوی باعث بروز خسارت به مشتری شود، سازبار متعهد به جبران خسارت وارده به مشتری به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می باشد و علاوه بر آن کلیه اقدامات لازم جهت احقاق حقوق مشتری از مراجع ذیصلاح تا حصول نتیجه لازم پیگیری خواهد نمود.
- اگر هنگام حمل بار ، به بار آسیب وارد شد و یا بار در مقصد دچار کسری شد، راننده موظف به جبران خسارت به کاربر است. لطفا در زمان مواجه با هرگونه مغایرت در بار، با پشتیبانی تماس بگیرید. به هیچ عنوان این مورد را به آینده موکول نکنید. اگر راننده از پرداخت خسارت ممانعت کرد، مشتری میتواند نسبت به این موضوع شکایت کند.
- اگر هنگام بارگیری و تخلیه بار، با بدرفتاری یا بیاحترامی از سوی راننده روبرو شدید؛ لطفا بلافاصله با بخش پشیتبانی سازبار تماس بگیرید. در کنار گزارش، شما میتوانید به رفتار راننده نمره پایین بدهید. بخش پشتیبانی، با بررسی نمرات رانندگان، بدرفتاری آنها را پیگیری خواهد کرد.
- با توجه به خدمات اینترنتی کشور برای دسترسی به خدمات مرکز داده، در صورت قطعی و یا اختلال در شبکه اینترنتی و اینترنت کشوری، سازبار تمام تلاش خود را به کار خواهد برد که تا حد ممکن سرویس به وضعیت عادی برگردد.
- نظر به اینکه موضوع تفاهم نامه بر مبنای برنامه های اندروید طراحی و اجرا می گردد همزمان با ارتقا سیستم های عامل توسط شرکت های اصلی ارائه دهنده برنامه اندروید، شرکت برنامه های موضوع تفاهم نامه را به روز رسانی می نماید. قابل بیان است موانع قانونی و یا قضایی و یا سراسری مستثنی از این بند می باشد.
- سازبار متعهد میشود تا در حد توان فنی و مالی و استراتژیکی و سیاستهای خود، نسبت به تهیه سخت افزارها و نرم افزارهای لازم و استقرار آن ها در مرکز داده خود جهت ارائه خدمات اقدام نماید.
- سازبار مجاز است علاوه بر خدمات موضوع این تفاهمنامه و موجود در سامانه سازبار به منظور افزایش سفرها و اثر بخشی سامانه بر اساس تجارب خود از طریق راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات، شبکه های اجتماعی مجاز و یا ابزارهای هوشمند و یا سامانه های ارتباطی نظیر تلفن های هوشمند و سایر ابزارهای تبلیغاتی، نسبت به بازاریابی و ارسال سفارش حمل و نقل کالا و یا تبلیغات اقدام نماید.
- سازبار میتواند بنابر تشخیص و نظر صلاحدیدی خود، به منظور مدیریت و نگهداری بهینه و تهیه خدمات و نسخههای پشتیبان با اعلام قبلی (24 ساعت قبل) نسبت به انجام عملیات لازم بر روی سخت افزار ها و نرم افزارهای خود اقدام نماید. بر اساس عملیات مورد نظر، ممکن است اختلال یا قطعی در سامانه سازبار حادث شود که با توجه به اعلام قبلی در حکم قصور و بی توجهی سازبار از ارائه خدمات مطلوب محسوب نخواهد شد. با این حال روند و فرایند مزبور نمی بایست بیش از 12 ساعت به نحو متوالی به طول انجامد.
- سازبار متعهد شد با استفاده از نظارتهای خود و با بهرهگیری از متخصصین و کارشناسان خبره، خدماتی با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه نماید.
- سازبار میتواند هرگونه اطلاع رسانی در هر زمینه اعم از ارسال خبر، اطلاعیه، قوانین و آیین نامههای اجرایی و غیره را از طریق رایانامه و یا پیامک و یا اطلاع رسانی خبری بر روی سامانه سازبار Notification))، انجام دهد.
- سازبار با استفاده از ساز و کار نظارتی خود و یا انجام نظرسنجی از کاربران اهتمام میورزد تا خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه نماید.
- اقدامات لازم برای بازاریابی و جذب حداکثر اعضا و تعامل و اخذ باز برخوردهای کاربران و نظریات آنان جهت پیشرفت مطلوب ارائه خدمات و اطلاع رسانی توسط سازبار به عمل خواهد آمد.
- ارائه خدمات سامانه سازبار که شامل نرمافزارهای راننده و سفارش دهنده و پشتیبانی نرم افزارهای موصوف و استفاده بهینه و راهبری بانک های اطلاعاتی مرتبط و تخصیص و مدیریت سفارشها و سفرهای ثبت شده در سامانه سازبار توسط سازبار به عمل خواهد آمد.
- چنانچه توسعه نرم افزار و یا افزودن بخش های جدید و یا ارتباط با سیستم های جانبی بنا به صلاحدید و تشخیص سازبار و یا بنابر هرگونه مصوبه ای از سوی کارشناسان و متخصصان سازبار و یا سازمانهای دولتی و عمومی لازم باشد توسط سازبار صورت میپذیرد و در این راستا اگر اختلال و قطعی موقت در سامانه سازبار محقق گردد، کاربران بدین وسیله اجازه و رضایت غیرقابل بازگشت خود را به شرکت اعطا و ابلاغ نمودند.
- نسبت به هرگونه توافق و تعامل و تعهد و ساز و کاری که در بین کاربران خارج از سامانه سازبار صورت پذیرد سازبار از هرگونه مسئولیت اعم از قضایی و یا قانونی مبرا می باشد و کاربر با پذیرفتن مفاد این تفاهم نامه بر این امر تایید نمود.
- سازبار به منظور ارائه خدمات پشتیبانی و رسیدگی به شکایات و فرایند رفع اختلاف در بین کاربران، دارای مرکز تماس به شماره 77010771-021 می باشد و چنانچه هر یک از کاربران سازبار با مانع و یا مشکلی مواجه شوند و بنابر توانایی و اختیار خود قادر بر رفع آن نباشند و یا پیگیری و اطلاع رسانی نسبت به هر امری که در چارچوب و ضوابط و خدمات سامانه سازبار وجود دارد می توانند از طریق شماره فوق موضوع را با واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات سازبار مطرح نمایند و در این راستا شرکت بررسی و پیگیری مناسب و متناسب را جهت حل و فصل اختلافات و یا مطالب ارسالی به عمل خواهد آورد.
- اطلاعات ثبت شده کاربران در سامانه سازبار و نیز موجود در حساب کاربری کاربر برای سازبار محرمانه تلقی میگردد و مورد حفاظت قرار خواهد گرفت و سازبار حق در اختیار قرار دادن آنها را به اشخاص ثالث نخواهد داشت. لذا اگر در این خصوص مطالبه و یا استعلامی از سوی هر مقام قانونی و یا قضائی کشور جمهوری اسلامی به شرکت واصل شود از حکم این بند مستثنا خواهد بود.
- اطلاعات ثبت شده کاربران در سامانه سازبار و نیز موجود در حساب کاربری کاربر برای سازبار محرمانه تلقی میگیرد و مورد حفاظت قرار خواهد گرفت و سازبار حق در اختیار قرار دادن آنها را به اشخاص ثالث نخواهد داشت. لذا اگر در این خصوص مطالبه و یا استعلامی از سوی هر مقام قانونی و یا قضائی کشور جمهوری اسلامی به شرکت واصل شود از حکم این بند مستثنا خواهد بود.
- سازبار هیچگونه تعهدی در قبال کسری مرسوله - خسارت مرسوله - توقیف مرسوله و ... ندارد و تمامی موارد فوق به عهده راننده ها میباشد.